Val och antagning

Det är gymnasieantagningen i Stockholms län som sköter antagningen till gymnasiet. Du gör din ansökan på deras webbplats.

Viktiga datum att hålla reda på:

• 15 februari - Webbplatsen stängs för ansökan klockan 24.00
  • 18 april - Webbplatsen öppnas för visning av preliminärt antagningsresultat på eftermiddagen
  • 20 april - Webbplatsen öppnas för omval
  • 15 maj - Sista dagen för omval. Webbplatsen stängs klockan 24.00.
  • 30 juni - Resultatet av slutlig antagning per skola och utbildning publiceras. Ditt resultat dyker upp på din sida under förmiddagen.

Om du inte är behörig till nationella program kan du söka till introduktionsprogrammet på Väsby nya gymnasium. Du kan även söka till introduktionsprogram på skolor utanför kommunen men blir då mottagen i mån av plats.

Du som är under 20 år och inte är inskriven i gymnasieskolan eller inte har gymnasieexamen omfattas av kommunens aktivitetsansvar, KAA.

Aktivitetsansvaret betyder att kommunen har ett ansvar att söka upp och erbjuda dig stöd. Tillsammans gör vi en plan utifrån dina förutsättningar och behov.

Om kommunens aktivitetsansvar

Att söka till andra kommuner i Stockholms län

Du som bor i Upplands Väsby kommun har rätt att söka till nationella program i hela länet och bli mottagen i första hand.

Vill du få kontakt med gymnasieantagningen?

Om du vill få kontakt med gymnasieantagningen kan du skicka brev till adressen:

Gymnasieantagningen Stockholms Län, Box 4404, 102 68 Stockholm.

Du kan även ringa på telefon 08-580 080 00 eller besöka Gymnasieantagningens webbplats Länk till annan webbplats..

Senast uppdaterad: 2 april 2024