Esikoulu & koulu (svenska)

Upplands Väsby erbjuder både kommunala och fristående förskolor och skolor. Kommunen har också en sverigefinsk förskola och skola.

Förskola och skola

I Upplands Väsby finns möjlighet att söka förskola, pedagogisk omsorg för yngre barn och fritidshem för skolbarn. För barn mellan 0-5 år finns också en öppen förskola. Barnomsorgen kan vara både kommunal och fristående och kan erbjudas på obekväm arbetstid. Vi har också en sverigefinsk förskola.

Alla kommunens förskolor

Ansök, hantera barnomsorgsplats

Grundskola

I Upplands Väsby finns både kommunala grundskolor och fristående skolor. Det finns också en sverigefinsk skola. Som förälder ska du ansöka om skolplats åt ditt barn. Det gör du direkt till skolan där du önskar plats för ditt barn. Om du inte aktivt ansöker om skolplats kommer ditt barn erbjudas en plats på närmsta kommunala skola i mån av plats.

Information om modersmål

Senast uppdaterad: 20 februari 2023