9 anledningar att välja oss

Hos oss får du de förutsättningar som du behöver för att lyckas med dina studier. Vi ställer höga krav, eftersom vi av erfarenhet vet vad som krävs, för att du ska bli framgångsrik och nå dina mål. Vi vill att du ska stå rustad inför framtidens utmaningar. Hos oss kommer du att träffa legitimerade och ämneskunniga lärare. Vi har även 8 förstelärare på skolan.

Elever på lektion i aula med lärare som undervisar.

Foto: Rosie Alm

9 anledningar till att välja Väsby Nya Gymnasium

1. 100 % av skolans lärare är legitimerade.
  2. Skola med öppna och ljusa lokaler. I skolan finns gym, dansstudio och multihall.
  3. Lunch lagas i vårt kök och varje dag kan du välja mellan flera maträtter.
  4. På skolan finns ett stort elevhälsoteam bestående av speciallärare, kurator, skolsköterska, studievägledare, psykolog, socialpedagog och heltidsmentorer.
  5. Liten och personlig skola. Varje elev syns och är en del av gemenskapen.
  6. Samarbeten med universitet, högskolor,företag och idrottsföreningar.
  7. Heltidsmentorer. På skolan finns heltidsmentorer som stöttar dig under din studietid.
  8. Skolans lärare ligger långt fram när det gäller digitalisering. Varje elev har en dator/chromebook och varje sal är utrustad med projektor.
  9. På skolan finns idrottsprofiler där du kan kombinera dina gymnasiestudier med en elitsatsning på din idrott.
Senast uppdaterad: 7 mars 2024