Missade du Öppet hus?

Du kan fortfarande ta del av våra programpresentationer genom filmerna nedan. Du kan också besöka vårt öppna hus den 28 januari 2021.

Bild på Väsby Nya Gymnasium i byggnaden Messingen.

Foto: Ann-Sofie Crona

Genom filmerna nedan får du information om skolan och våra olika program.

Om du klickar på filmen nedan får du följa några elever som visar dig runt i skolan.

Informationsträffar och provträningar för idrottsutbildningarna

Väsby Nya Gymnasium samarbetar med olika idrottsklubbar för att kunna erbjuda dig som är idrottsintresserad att kombinera din idrottssatsning med gymnasiestudier. Klubbarna har informationsträffar och provträningar i januari-februari 2021. Varmt välkommen dit!

Hockey: 11/1 och 1/2 klockan 19.00 på Vilundavallen. (VIK)

Fotboll: 28/1, tid och plats ej bekräftat, löser det under veckan. (BSK)

Innebandy: 20/1 klockan 19.00 i nya Rotebrohallen. (RIS IBK)

Anmälan görs via mail till de adresser som redan ligger under respektive idrottsflik. Du kommer även till dessa genom länkarna ovan.

När det gäller våra Nationella idrottsutbildningar hittar du mer information genom dessa länkar:
Simning
Triathlon