• Startsida
  • / Väsby nya gymnasium
  • / Information till elever och vårdnadshavare gällande fortsatt fjärrundervisning mellan 25/1 till och med 29/1 2021 (v.4)

Folkhälsomyndigheten kom, under torsdagen 21/1, ut med nya rekommendationer för gymnasieskolan. Utifrån dessa kommer skolledningen i samarbete med utbildningskontoret att ta fram ett schema för fortsatt växelvis fjärrundervisning från den 1 februari (v.5).

Under v. 4 kommer vi att fortsätta med fjärrundervisning för våra elever.

Undantag
Undantag, v.4, kommer att göras för dessa klasser, som istället då kommer att ha undervisning på plats i skolan:

• IA20
  • IMYRKHT19
  • HT19
  • HT18
  • SPI1a
  • SPI1b

Elever i behov av särskilt stöd kommer också att undantas och ges möjlighet till undervisning av vår speciallärare i stödstudion. Kontakta din mentor om du är i behov av särskilt stöd.

Messingenhuset kommer eventuellt att vara stängt under denna period. Elever i de klasser som undantas från fjärrundervisningen kommer då att släppas in genom entrédörrarna av Amanuel Melki och Berfin Acar strax innan första lektionen. Elever kommer inte att kunna komma in senare under dagen. Kontakta Amanuel Melki på 073- 910 44 78 om du av någon anledning behöver bli insläppt en annan tid. Eventuella personer i Messingens reception kommer inte att kunna släppa in elever.

Resurstid
Resurstider där alla elever kan få hjälp med studieplanering, ämnesstöd m.m. kommer även fortsättningsvis att finnas genom fjärrundervisning.
Länkar till respektive resurstid finns på Schoolsoft.

Lunch
Elever som önskar lunch har möjlighet att hämta det måndagar och onsdagar kl. 17:00-18:00 på baksidan av skolan, vid lastkajen.

NIU/LIU
Specialidrottsträningen för våra elever inom simning, triathlon, innebandy och hockey genomförs digitalt dessa två veckor. Stäm av med resp. tränare/lärare om hur detta kommer att ske.

Ordningsregler vid fjärrundervisning

• Kameran ska vara på och mikrofonen avstängd, om inte läraren säger annat.
  • Läraren ger närvaro till elever som deltar aktivt.
  • Eleven förväntas sitta på en lämplig plats med rätt material tillgängligt
  • Alla lektioner startas upp och avslutas i google meet.

Kontakt med elevhälsan
Alla elever kan även komma i kontakt med elevhälsan under denna period. Mejla dem och boka in ett digitalt möte:

Kurator: saida.shamilova@edu.upplandsvasby.se
Skolsköterska: frida.caglayan@edu.upplandsvasby.se
Studie- och yrkesvägledare: anders.gotsen@edu.upplandsvasby.se

Vid datorproblem, kontaktar eleven: majid.eshaghi@edu.upplandsvasby.se

Elever som behöver komma och hämta böcker från sitt skåp kontaktar: amanuel.melki@edu.upplandsvasby.se

Under vecka 4 kommer mer information om vad som gäller för veckorna framöver.

Det är viktigt att vi fortsätter att måna om varandra och håller distans!

skolledningen

Kontakta oss gärna om du har frågor:
Rektor Homar Kadir: homar.kadir@edu.upplandsvasby.se
Bitr. rektor Angelica Castenskiold: angelica.castenskiold@edu.upplandsvasby.se