Teknikelever från VNG vinner pris!

Elever i årskurs 2 på teknikprogrammet har kammat hem priset Totalvinnare 2024 i inspirations- och programmeringseventet #Hackyourworld.

Beskriv bilden för någon som inte kan se. Informera om det relevanta och informationsbärande.

Dubbelklicka för att ändra (ändras under fliken "texter". Glöm inte alt-text) | Bildtext - skriv alltid källan exempel: Foto: Mostphotos

I år deltog 20 gymnasieskolor från Stockholm och Göteborg. Eleverna som går teknikprogrammet i årskurs 2 deltar i lag med sina klasskamrater. Det här året fick eleverna arbeta med en uppdragsbeskrivning som hade utgångspunkt i de globala målen. Priser delas ut inom fem kategorier:

• Totalvinnare
  • Bästa IBM Cloud
  • Bästa Pitch
  • Bästa värde
  • Bästa teamwork

Priset totalvinnare tilldelades VNG:s teknikelever för att de har utmärkt sig mest över alla kriterier, inklusive teknisk problemlösning, användbarhet och prestation. Vårt lag visade enligt motiveringen enastående förmåga att lösa problem, tänka utanför boxen och leverera en imponerande produkt eller lösning.

Utöver ett välförtjänt pris fick eleverna med sig mycket inspiration från #Hackyourworld. Programmet består av inspirationskickoff, bootcamp och hackaton.

Senast uppdaterad: 9 februari 2024