Resursverksamhet

I Upplands Väsby finns tre resursskolor. Kommunen erbjuder även särskilda undervisningsgrupper för elever inom autismspektrat.

Resursskolor

Kommunen erbjuder två resursskolor i kommunal regi, Nordanskolan 6-9 , Sjumilaskolan F-9 samt en i fristående regi, Magneten resursskola F-5.

Nordanskolan åk 6-9

Nordanskolan tar emot elever i årskurs 6-9. Eleverna är i behov av ett mindre sammanhang och har psykosocial problematik och/eller neuropsykiatriska svårigheter.

Nordanskolan
Rektor: Jonas Bolander
Nordanskolans webbplats Länk till annan webbplats.

Sjumilaskolan åk F-9

Autismgrupperna tar emot elever inom AST från förskoleklass till årskurs 9. Skolan ligger i anslutning till Runby skola.

Sjumilaskolans verksamhet
Biträdande rektor: Thibault Brink Elfegoun
Sjumilaskolans webbplats Länk till annan webbplats.

Sjumilaskolans antagning

Rektor: Johnny Wahlund
Handläggare: Pernilla Malmström

Resursskolan Magneten F-5

Magneten resursskola tar emot elever från förskoleklass till årskurs 5. Eleverna är i behov av ett mindre sammanhang och har en psykosocial problematik och/eller neuropsykiatriska svårigheter.

Magneten resursskola
Rektor: Christina Wallin
Resursskolan Magnetens webbplats Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 2 juli 2024