Thor valde samhällsvetenskap på VNG

Thor går det samhällsvetenskapsprogrammet och valde Väsby Nya Gymnasium för att han kunde kombinera sina studier med sin idrottssatsning.

Porträttbild av Thor.

Thor

Jag ville fortsätta spela hockey och samtidigt plugga något som gav mig bra förutsättningar för att fortsätta studera efter gymnasiet. En blandning av idrott och studier passar mig bra och därför valde jag VNG, säger Thor.

Thor berättar att lärarna som arbetar på VNG är engagerade och hjälpsamma. Något som han tycker är extra bra är att det finns heltidsmentorer på skolan. De arbetar för att eleverna ska ha det så bra som möjligt. Dialogen mellan mentorerna och eleverna är mycket bra berättar Thor.

Maten som serveras är väldigt god. Det finns flera rätter att välja bland, säger Thor.

Inför andra året väljer man inriktning på programmet. Samhällsvetenskapsprogrammet har två inriktningar att välja bland, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap. Det finns även möjlighet att fördjupa sig i kriminologi. Under utbildningen genomförs FN-rollspel då eleverna får möjlighet att fördjupa sig i internationell politik.

Senast uppdaterad: 10 april 2024